Het nieuwe Christchurch

19 oktober 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Om eerst nog maar even terug te gaan naar gisteren, we hadden een reisdag. Het zijn natuurlijk niet de leukste dagen van de vakantie maar bij zulke vakanties horen die er natuurlijk ook bij. We hadden een rit van bijna 5 uur voor de boeg. Om Amin een beetje zoet te houden maar wat extra snoepjes klaar gelegd. Ook moesten we maar wat vaker stoppen. Bij de eerste stop Amin zijn prachtige nieuwe voetbal uit de kofferbak gehaald en wat gevoetbald. Al denken we dat Amin liever keeper wordt...

IMG_5786 IMG_5792

Vervolgens ging de route verder over de Lewis Pass. Een prachtige route door de bergen. Ook hier waren weer genoeg mogelijkheden om te stoppen voor wat foto's, wat we dan ook een paar keer deden. Helaas moesten we ook een beetje opschieten omdat we ook niet te laat wilden aankomen.

IMG_5793 IMG_5795 IMG_5813 IMG_5818

Dat opschieten bleek alleen iets te voorspoedig te gaan. Een paar honderd meter voor me zag ik een politieauto in de berm staan waardoor ik meteen op de rem ging. Helaas had zijn laser een verder bereik dan mijn ogen.... Toen we langsreden gingen zijn zwaailampen meteen aan en mochten we even mooi in de berm stoppen. De buit was 13 kilometer te hard en een boete van 80 dollar (zo'n 46 euro). Vervolgens kregen we wel gratis nog een paar tips over "to do-tjes" voor de rest van onze reis.

Met de cruise control keurig op 100 verder gereden naar ons huisje waar we vanuit onze slaapkamer dit geweldige uitzicht hadden.

IMG_5825

Na heerlijk te hebben geslapen stond voor vandaag de route naar Christchurch op het programma. Dit was maar 2 uurtjes rijden en we zitten hier 2 nachten. Christchurch is de 2de stad van Nieuw Zeeland en was een stad met veel historische gebouwen. De nadruk ligt op was want in 2011 is tijdens een zware aardbeving een derde van de stad met de grond gelijk gemaakt. Vooral de oude gebouwen hadden geen schijn van kans waardoor er bijna geen historische gebouwen meer over zijn. Ze waren druk met de wederopbouw bezig toen er in november 2016 wederom een hele zware aardbeving was. Gevolg is dat er weer veel kapot is en de stad eigenlijk 1 grote bouwput is, zonde.

IMG_5861 IMG_5863 IMG_5865 IMG_5870 IMG_5872

Toch hebben we hier vandaag een heerlijke dag gehad. Het weer was super en we hebben als echte toeristen de oude tram gepakt en ons laten rondfietsen in een soort bakfiets. Ook mocht een ijsje natuurlijk niet ontbreken met dit heerlijke weer. De middag afgesloten met wat boodschappen doen. Natuurlijk niet heel spannend maar Amin had een nieuwe knuffel gekregen, Kabouter Spillebeen zoals hij hem noemt. Die werd de hele dag overal mee naartoe gesleept en moest ook mee boodschappen doen. Kerst is vroeg dit jaar.

IMG_5832 IMG_5836 IMG_5838 IMG_5842 IMG_5844 IMG_5846 IMG_5849 IMG_5854 IMG_5887 IMG_5892 IMG_5894 IMG_5897

Voor morgen hebben we een rustige dag op de planning staan waarna we overmorgen vertrekken richting de hoogste berg van Nieuw Zeeland, Mount Cook.

1. Cees:
    19 oktober 2017
    Weer een mooie belevenis en een bon
  2. Esther:
    19 oktober 2017
    46 euro is een koopje voor wat tips van Nieuw Zeelandse politieagenten 😂 En kijk maar uit, straks noemt Amin Sinterklaas nog kabouter Spillebeen😆
  3. Lein:
    19 oktober 2017
    Geweldige foto Nadia en Amin in de tram! Eindelijk zie ik dat hij ook op jou lijkt Naad 😉.
  4. Nora:
    19 oktober 2017
    Leuke berichten en foto’s genieten jullie lekker! Liefs nora
  5. Nadia en Stefan:
    21 oktober 2017
    Bedankt weer allemaal! We hebben die ontzettend goeie tip van die Nieuw Zeelandse agent even verder onderzocht... voor de route die hij voorstelde hadden we ijshamers nodig en schoenen met spikes. Laat toch maar zitten...
    En Marjolein, je bedoelt dan zeker de foto dat hij zo gek doet? :-P
  6. Esther:
    21 oktober 2017
    Hahaha! En dan ook nog Amin op je rug, terwijl je met je ijshamer aan een berg hangt. 😂
  7. Nadia en Stefan:
    21 oktober 2017
    Ja die man spoort niet hoor. Volgens de site van de overheid was die wandeling geschikt voor ervaren bergbeklimmers. Nu schat ik ons best hoog in maar dat gaat zelfs ons net te ver.